Najčešće postavljana pitanja u vezi s izdavanjem osobnih certifikata

NAJČEŠĆE POSTAVLJANA PITANJA

Problemi kod podnošenja zahtjeva za izdavanje osobnih certifikata

1.  Zašto zahtjeve moram ovjeravati kod javnog bilježnika?

Uredba (EU) br. 910/2014 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. srpnja 2014. o elektroničkoj identifikaciji i uslugama povjerenja za elektroničke transakcije na unutarnjem tržištu i stavljanju izvan snage Direktive 1999/93/EZ (EIDAS uredba) definira elektroničku identifikaciju kao postupak korištenja osobnim identifikacijskim podacima u elektroničkom obliku koji na nedvojben način predstavljaju bilo fizičku ili pravnu osobu ili fizičku osobu koja predstavlja pravnu osobu.
Identitet se na nedvojben način iz tog razloga utvrđuje ili osobnim uvidom u identifikacijski dokument kad je fizička osoba prisutna ili ovjerom istinitosti potpisa na zahtjevu kada fizička osoba nije prisutna kod podnošenja zahtjeva. Ovjera zahtjeva od javnog bilježnika nije obavezna ako se utvrđivanje identiteta osobe vrši prilikom osobne predaje zahtjeva u registracijskom uredu ili kvalificiranim elektroničkim potpisom zahtjeva.

2.  Osobna iskaznica mi više ne vrijedi, što upisujem u zahtjev za izdavanje osobnih certifikata?

Zahtjev za izdavanje osobnih certifikata možete podnijeti samo uz važeći identifikacijski dokument.

3.  Predao sam zahtjev za izradu nove osobne iskaznice, što upisujem u zahtjev za izdavanje osobnih certifikata?

Na zahtjevu se upisuju novi osobni podaci, u polje ”broj osobne iskaznice” upisuje se registarski broj zaprimljenog zahtjeva za izdavanje osobne iskaznice s potvrde o podnijetom zahtjevu za izdavanje osobne iskaznice, a u polje datum važenja se upisuje datum zaprimanja zahtjeva za izdavanje osobne iskaznice uvećan za 5 godina, sa iste potvrde.
Zahtjevu se prilaže preslika stare osobne iskaznice i potvrda o podnesenom zahtjevu za izdavanje nove osobne iskaznice (kartončić dobiven od MUP-a).

4.  Upisujem li sjedište ureda?

Zahtjev se popunjava podacima iz priloženog identifikacijskog dokumenta – osobne iskaznice ili putovnice. U zahtjev se upisuje prebivalište fizičke osobe.

5.  Trebam li pečat?

Ne.

6.  Koju e-mail adresu upisujem u zahtjev?

U zahtjev se upisuje osobna e-mail adresa jer je ona potrebna za aktivaciju Certilia koriničkog računa i dostavu aktivacijskih podataka. Ako je u zahtjev unesena e-mail adresa koja već postoji u Certilia sustavu kao adresa nekog subjekta, nije moguće dovršiti postupak ishođenja certifikata.

7.  Kako promijeniti e-mail adresu na koju mi pristižu obavijesti o pošiljkama u pretincu e-komunikacije?

E-mail adresu možete promijeniti sami u postavkama svog korisničkog pretinca e-komunikacije.

8.  Moram li poduzimati ikakve radnje u pogledu certifikata ako mijenjam odvjetnički ured/društvo, adresu sjedišta, prebivalište ili prezime?

  • U slučaju da mijenjate odvjetnički ured ili društvo potrebno je u postavkama svog korisničkog pretinca promijeniti adresu na koju Vam pristižu obavijesti o pismenima.
  • U slučaju da mijenjate adresu sjedišta odvjetničkog ureda ili društva potrebno je na e-mail adresu ekomunikacija@mpu.hr prijaviti navedenu promjenu.
  • Mijenjate li adresu prebivališta, nije potrebno mijenjati osobne certifikate.
  • Ako mijenjate osobne podatke, potrebno je izraditi nove osobne certifikate tj. potrebno je u što kraćem roku javiti se u registracijski ured HOK-a, te zatražiti izdavanje nove iskaznice s certifikatima i pri tome koristiti novo ime i prezime i dokaze (identifikacijske dokumente, kvalificirani elektronički potpis s točnim imenom i prezimenom) koji to potvrđuju.

9.  Što je Certilia korisnički račun?

Certilia korisnički račun koristi Vam za upravljanje Vašim certifikatima. Pristupate mu na poveznici: https://portal.certilia.com/.
Kod prvog podnošenja zahtjeva za izdavanje osobnih certifikata, kao i u slučaju prekida u kontinuitetu važenja certifikata, Certilia korisnički račun potrebno je prethodno aktivirati da bi Vaši certifikati bili izrađeni. Nakon unošenja Vašeg zahtjeva za izradu osobnih certifikata u sustav, poveznica za aktivaciju stići će Vam na e-mail adresu, a aktivacijski kôd stići će Vam na broj mobitela koje ste naveli u zahtjevu.

10.  Nisam dobio poveznicu za aktivaciju Certilia korisničkog računa, što da radim?

Kontaktirajte Hrvatsku odvjetničku komoru na broj 01 6165 207 da Vam pošaljemo novu poveznicu za aktivaciju.

11.  Tko je opunomoćenik za primanje/slanje pismena?

U postavkama e-komunikacije možete postaviti opunomoćenika za primanje/slanje pismena na određeno vrijeme (npr. za vrijeme mirovanja obavljanja odvjetničke djelatnosti). Postavljeni opunomoćenik može svojom vjerodajnicom ulaziti u Vaš korisnički pretinac u e-komunikaciji. Nije pritom opunomoćen za potpisivanje svojim potpisnim certifikatom.

Problemi u radu s kID karticom

12.  Zablokirala mi se kartica prilikom aktivacije.

Kartica se zablokira prilikom aktivacije ako ste pogrešno unijeli inicijalni PIN koji ste dobili prilikom preuzimanja kartice (pogreške se mogu npr. javiti prilikom upisivanja velikog tiskanog I i malog tiskanog l ili nule i O). Potrebno je s karticom doći u Hrvatsku odvjetničku komoru po novi inicijalni PIN.

13.  Kako da riješim problem blokirane kartice?

Karticu umetnite u čitač i pokrenite Certilia Client aplikaciju gdje će Vam biti ponuđena opcija otključavanja za PIN koji je zaključan (blokiran). Aplikacija će Vas tražiti da upišete PUK broj koji ste postavili prilikom aktivacije kartice, a potom da postavite novi PIN.

14.  Čemu služi PUK broj?

PUK broj postavljate sami prilikom aktivacije kartice. On služi otključavanju blokirane kartice u Certilia Client aplikaciji.

15.  Što ako nemam PUK?

Ako ne raspolažete PUK brojem koji ste sami postavili, blokiranu karticu je potrebno dostaviti u Hrvatsku odvjetničku komoru radi otključavanja. Prethodno nazovite 01 6165 207 radi uputa.

16.  Smiju li identifikacijski i potpisni PIN biti isti?

Smiju, no to se ne preporuča jer u tom slučaju može doći do zamjene certifikata za potpis i izrade potpisa autentikacijskim certifikatom na potpisanom pdf dokumentu ako se on potpisuje lokalno na računalu, a takav potpis nije kvalificiran, odnosno nije izjednačen s vlastoručnim potpisom.

17.  Ne radi mi čitač kartice, kome da se obratim?

Od 1. siječnja 2021., čitač za karticu možete besplatno reklamirati u roku 1 godine od dana kad su Vam kartica i čitač uručeni. Zahtjev za reklamaciju podnosi se Hrvatskoj odvjetničkoj komori. Nakon isteka tog roka reklamacija čitača se naplaćuje o čemu detalje možete vidjeti na poveznici:
https://www.hok-cba.hr/hr/e-id-odjel
Čitači za kartice su univerzalni i dostupni u prodavaonicama elektroničkom opremom.

18.  E- komunikacija ne radi, a imam rok!

Pravilnik o elektroničkoj komunikaciji u čl. 17 propisuje postupanje u slučaju predaje elektroničkog podneska kad je sustav e-komunikacije nedostupan.
Nakon što problem nedostupnosti bude riješen, period i razlog nedostupnosti objavljuje se na poveznici https://usluge.pravosudje.hr/komunikacija-sa-sudom/nedostupnost.xhtml

19.  Kako da otklonim problem koji imam s karticom?

Provjerite redom:
1- radi li čitač kartice, svijetli li indikacijsko svjetlo na čitaču,
2- učitava li Certilia Client aplikacija podatke s kartice,
3- je li kartica aktivirana,
4- je li Vam aktiviran Certilia korisnički račun,
5- imate li na računalu instaliranu najnoviju verziju Certilia Middleware aplikacije za operacijski sustav koji koristite,
6- možete li problem riješiti korištenjem drugog Internet preglednika.

Za problem pod 1, 2, 3 i 4– obratite se Hrvatskoj odvjetničkoj komori na broj 01 6165 207
Za problem 5  – obratite se informatičaru ili Helpdesk-u AKD-a na 0800 0440 ili na helpdesk@certilia.com.
Za sve ostale probleme s karticom obratite se Helpdesk-u AKD-a na broj 0800 0440 ili na helpdesk@certilia.com