U prilogu dostavljamo novu odluku Općinskog suda u Rijeci kojom se znatno ublažavaju ranije mjere te osigurava rad pisarnica. Preporuka je i nadalje da stranke koje imaju punomoćnika ne dolaze ukoliko to nije nužno za odvijanje postupka.
Skrećemo pažnju da se u dijelu predmeta uvodi isključivo e-komunikacija, pa podsjećamo na odredbu čl. 106.a ZPP. koji glasi:
“Podnesci u elektroničkom obliku
Članak 106.a (NN 70/19)
Podnesak se može podnijeti u elektroničkom obliku putem informacijskog sustava.
Podnesak u elektroničkom obliku mora biti potpisan kvalificiranim elektroničkim potpisom u skladu s posebnim propisima. Podnesak u elektroničkom obliku potpisan kvalificiranim elektroničkim potpisom smatrat će se vlastoručno potpisanim.
Dan kada je informacijski sustav podnositelju potvrdio primitak podneska smatra se danom predaje podneska sudu kojemu je upućen.
Ako podnesak podnesen u elektroničkom obliku nije prikladan za obradu na sudu, sud će o tome elektroničkim putem obavijestiti podnositelja i naložiti mu da podnesak ispravi u skladu s uputom.
Iznimno od stavka 1. ovoga članka, državna tijela, državno odvjetništvo, odvjetnici, javni bilježnici, sudski vještaci, sudski procjenitelji, sudski tumači, stečajni upravitelji, povjerenici te pravne osobe uvijek su dužni podneske podnositi u elektroničkom obliku.
Ako osoba iz stavka 5. ovoga članka podnesak ne podnese u elektroničkom obliku, sud će podnositelju naložiti da u roku od osam dana podnesak dostavi u elektroničkom obliku. Ako podnositelj ne dostavi podnesak u elektroničkom obliku u određenom roku, smatrat će se da je podnesak povučen.
Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa uspostavlja informacijski sustav.
Pretpostavke za podnošenje podnesaka i dostavu u elektroničkom obliku, oblike zapisa podnesaka u elektroničkom obliku te organizaciju i djelovanje informacijskog sustava uređuju se pravilnikom koji donosi ministar nadležan za poslove pravosuđa.”
S poštovanjem,
Riječki odvjetnički zbor
Nada Badurina, predsjednica